Pogledajte planinarsku avanturu s Velebita vesele splitske ekipe ABCportala

1,077 ABC portal 01.rujna 2019. 19:45
U SRCU VELEBITA

Nakon dugih priprema i dubokog planiranja( kupovine najnuznine opreme u Decatlhlonu na popustu i razmišljanja ima li ikakve pive po planinarskim domovima) dva vesela planinara Boro I Mislav iz ekipe ABC portala kreću na prvu planinarsku ekspediciju u nizu po hrvatskim planinama.

Za početak biramo rutu po južnom Velebitu od planinraskog doma na Zavižanu do planirarskog doma Alan koja obuhvaća rutu Premužićevom stazom od nekakvih 16-ak kilometara plus dva usputna vrha koja se nalaze usput. Inače staza se proteže od planinarskog doma Zavižan koji se nalazi na visini od 1594 m nadmorske visine do Baških Oštarija i duga je 57 km i preporučeno je od strane iskusnih planinara da se prelazi 3 dana, mi smo se ipak odlucili za rutu do perivoja veliki Alan na kojem se nalazi istoimeni planinarski dom. Iz splitske gužve izlazimo oko 15 30. Autocestom se vozimo do Otočca i brdskim cestama dolazimo na parking podno planinarskog dom Zavižan u 19 i 30 sa stajanjem za kavu na autocesti.

Kako su splitske temperatur bile preko 30 stupnjeva a zavižanske ispod 15 sa burom (na takvom vremenu se stvori tzv. kora, tj nakupina oblaka koji izgledaju kao magla), presvlačimo se u prikladniju odjeću i krećemo na 10 minutnu šetnju do doma u kojem nas čeka rezeviran krevet po cijeni od 50 kuna po osobi (obvezno rezervirati u sezoni)i Velebitsko pivo (odabrali smo tamno zbog temperaturre i visinske razlike) čija je cijena respektabilnih 15 kuna.

Nailazimo na bajkere iz BMW moto kluba koji će do Velikog Alana put prijeći kroz šumsku stazu na motorima. Nakon kratkog vremena upoznajemo Šibenčanina Gogu koji ce u 7-9 dana planinariti do Paklenice i dogovaramo se da nam pravi društvo na našem putu. Oko 22:00 se povlačimo u našu spavaonicu koju dijelimo sa jos 5-6 planinara u nadi da se odmorimo za sutrašnju avanturu. 24.08 Ujutro se budimo u 5h ničim izazvani, ispred doma se ispija kava i neizbježna rakija (planinarska tradicija), pozdravljamo se sa našim dobrim bajkerima i počinjemo spuštanje sa Zavižana prema početku Premužićeve staze. Prolazimo kroz bukovu šumu (gdje se osjecamo kao kod kuce), nakon koje dolazimo do nečeg nevjerojatnog, veličanstvenih Rožanskih kukova. Da pojasnim, to je veličanstvena vijugava staza koja se proteže kroz kamenjar hrvatskog diva Velebita.

Nošeni tim prirodnim čudom dolazimo do uspona za vrh gromovaca koja se nalazi na 1676 metara i najveći je vrh Rožanskih kukova. Ostavljamo rusake na stazi i bez njih se penjemo do vrha sa kojeg puca pogled na kukove i planinarski dom Zavižan. Nastavljamo put i stajemo na veliku marendu na skloništu Rossijeva kuća. Vade se zalihe hrane (neki su pametni pa vade mesni narezak, paštetu, slaninu i sir a neki jedu super kašu i orašaste plodove??!!). Nakon toga možda i najteži uspon puta (naš hrabri Gogo se penje i na drugi vrh Crikvenu koju nas dvoje vješto izbjegavamo) i spuštanje kroz bukovu šumu nakon koje dolazimo do prostrane livade na kojoj nas hvata grmljavina, gdje smo požurili jer smo vidjeli da nas hvata kiša. Ulazimo u malu šumu pokraj planinarskog doma Alan i nakon 6 h i 30 m izlazimo kraj planinarskog doma Alan.

Kako smo ušli u dom počeo je pljusak i nakon toga tuča koju smo promatrali kroz prozor doma dok smo se gušili u joti (varivu napravljenom od kislelog kupusa i graha sa kobasicom) po popularnoj cijeni od 40 kuna i ožujskom pivu za 10 kuna. Noćenje u planinarskom domu Alan smo platili 45 kn po glavi. Nakon jote i piva odmaramo 1 h i 30 min. Budimo se i počinje gozba. Udružujemo snage sa veselom ekipom zagrebačkih penjača i planinara, vadimo sve zalihe hrane i pića i užvamo uz plavac Matuško do kasno u noć (sto je u planini 2200 h). Idemo na počinak. Sve su sobe pune osim naše u kojoj nas troje uživamo kao carevi. Zaspali smo snom pravednika- 25.08 Ustajemo opet u 0500 nicim izazvani. Kava rakija, pozdravljamo se od Zagrebčana i našeg dobrog neustrašivog Goge i istim putem polazimo nazad. Poviše Alana u šumi nailazimo na 2 srndaća koja su pretrčavala stazu a nakon izlaska iz iste vidimo Jadransko more i otoke koje jucer nismo vidjeli zbog kiše i naoblake. Na parking na Zavižanu gdje smo ostavili auto dolazimo nakon 5 h i 40 min. Oblačimo se u laganiju odjeću i sretni i zadovoljni sa proživljenim krećemo za Split gdje nas čekaju tropske temperature od 33 stupnja.